banner-pojkar-200-150br bloglovin

Underhållningskväll & Skoltidning


Foto: Jag Copyright! Sämst kvalitét nu med...

Underhållningskvällen var superkul :) Tittade mest på film och så, men ändå roligt! Först kunde man välja mellan att se Upp eller någon annan film jag inte minns namnet på, jag såg Upp, haha x) Den var inte sådär jättebra, men snyggt animerat ;) Sedan köpte jag godis med kompisarna och sen såg vi på Baksmällan, den var faktiskt ganska rolig ibland, men också lite knäpp, haha xD

Sov tills klockan halv ett idag, var ganska trött... Förutom Underhållningskvällen igår så såg klassen också på någon sorts afrikansk dans och musikensemble på saga-teatern, och jag tänkte göra en intervju med en av dansarna efteråt till skoltidningen, ska även recensera det hela tills nästa nummer.

Apropå skoltidningen hade vi vårt första möte nu i torsdags, klockan 9.oo. Vi diskuterade mest hur vi skulle lägga upp det hela och rektorn var med. Vi var 8 stycken elever som jobbar med den nu. Vi fick/har alla olika sorta "uppgifter" jag har exempelvis att skriva danssidan i varje nummer och även göra korsord, sudoku och serier :) Mycket roligt tycker jag, valde själv. Hade ju förstås gärna velat göra layouten och fota mycket också, men det ville andra också göra och jag kunde u inte göra allt ;) Men föreslog i alla fall att jag kunde redigera vissa bilder till tidningen om de inte blev bra, för kamerorna vi får låna av skolan är inte de bästa om man säger så...

Det var nog lite av dagarna som gått :)

Lots of love
Emma




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras inte)

Din underbara blogg/URL:

Kommentar: